Saksan exit-strategia ja markkinoiden mahdollisuudet -webinaari

11.06.2020 - 11.06.2020

Saksa on Suomen tärkein kauppakumppani. Maassa on 240 suomalaista yritystä, jotka työllistävät yli 40 000 henkilöä. Saksan markkinat tarjoavat hyvän alustan suomalaisille yrityksille kasvaa ja menestyä, mutta kotitehtävät on tehtävä hyvin kilpailun kiristyessä ja myyntityön vaatiessa entistä enemmän ammattitaitoa. Saksan kielen taitoon on myös syytä panostaa. Muun muassa palvelusektori, etäterveydenhoito ja etäopetus sekä yhteiskunnan digitalisoiminen tarjoavat liiketoimintamahdollisuuksia.

Yrityksen perustaminen Saksaan voi avata tien maailmanlaajuisille markkinoille. Suomalainen yritys voi toimia alihankkijana saksalaiselle yritykselle, joka tuntee kansainvälisen kaupan toimintaperiaatteet ja verkostot. Kiinan-markkinoiden valloitus kokeneen saksalaisen liikekumppanin kanssa onnistuu todennäköisesti paremmin kuin yksin. Suomalaiset yritykset voivat myös ostaa palveluita Saksan kauppa- ja teollisuuskamarin ulkomaankauppaverkostolta eri maissa, esimerkiksi AHK Greater Chinalta Kiinassa.

Tervetuloa kuulemaan, miten koronavirus on vaikuttanut suomalaisten yritysten liiketoimintamahdollisuuksiin Saksassa ja miten yritysten kannattaisi muokata perinteistä markkinastrategiaansa menestyäkseen maassa. Kriisi voi avata myös uusia liiketoimintamahdollisuuksia suomalaisille yrityksille.

Tapahtuman järjestävät yhteistyössä Saksalais-Suomalainen kauppakamari, Keskuskauppakamari, Helsingin seudun kauppakamari, Business Finland, Finnisch-Deutsche Handelsgilde in Nordrhein-Westfalen, Enterprise Europe Network, Osborne & Clark ja Steuerberater Kochs & Partner.

Aika: torstai 11.06.2020 klo 9.30-12.00
Paikka: online, Microsoft Teams -tapahtuma

Ilmoittautumiset maanantaihin 8.6.2020 mennessä osoitteessa https://www.lyyti.fi/reg/saksanmarkkinat2020.

Ohjelma

Tilaisuuden moderoi Mikaela Jaanti, Saksalais-Suomalainen kauppakamari

9.30 Tervetuloa
Mikaela Jaanti, Saksalais-Suomalainen kauppakamari

9.35 Welcome Words
Hans Koeppel, Chargé d’affaires, German Embassy

9.40 How has Corona affected the market and set up strategy for Germany from a legal and tax perspective
Timo Karsten, puheenjohtaja, Finnisch-Deutsche Handelsgilde in Nordrhein-Westfalen ja Partner, Osborne Clarke & Daniel Kochs, Steuerberater Kochs & Partner

10.00 Koronan jälkeinen Saksa ja sen markkinamahdollisuudet
Jan Feller, toimitusjohtaja, Saksalais-Suomalainen kauppakamari

10.20 Uusi suunta Saksasta – suomalaisten yritysten mahdollisuudet Saksan markkinoilla
Helmi-Nelli Körkkö, Advisor, Business Finland

10.35 Goto market strategy and its adoption in crisis
Sami Hero, COO, HappyOrNot

10.50 From hand sanitizer to home delivery: Kyrö case of COVID-19 reaction
Mikko Koskinen, Co-founder, Kyrö Distillery Company

11.05 Keskustelua/Q&A

11.15-12.00 Teams-virtuaaliklinikat (valitse haluamasi klinikka/klinikat ilmoittautumisen yhteydessä)
Saksalais-Suomalainen kauppakamari
Kauppakamari ja Enterprise Europe Network
Business Finland
Osborne & Clark ja Steuerberater Kochs & Partner)


Haluatko pysyä ajan tasalla ajankohtaisista uutisista?

Tilaa uutiskirjeemme täältä!